Ruta matinal i circular que surt de Canet d´Adri (comarca del Gironès), que primerament voreja la riera de Rocacorba, per un trajecte amb algunes gorgues, i l´altra part, fent pujada fins la muntanya de Velers on, de baixada, ens hi podem acostar a la cova Boratuna.
Dades tècniques:
- Durada de la ruta.
Aproximadament unes 3.15/3.30 hores per a una persona acostumada a caminar, sense comptar parades.
- Quilometratge.
Aproximadament uns 10,20 quilòmetres.
- Desnivell de la ruta( màxim, acumulat, perfil).
El desnivell màxim serien aproximadament uns 239 metres, entre el punt mes alt a la muntanya de Velers (545 metres) i el punt mes baix a la vora de la finca de l´Estanyol (206 metres). El desnivell acumulat de pujada serien quasi 400 metres.
El perfil seria molt planer des de Canet d´Adri, fins passada la riera de Rocacorba, on comença una pujada sostinguda fins la Muntanya de Velers. Després es una baixada sostinguda de una mica més d´un quilòmetre, i la resta es força planera.
- Dificultats tècniques.
Cap de destacable.
- Tipus de senyalització.
No està senyalitzada. Trobarem algun rètol en algun punt molt concret, però cal disposar d´un GPS, per anar ben segur.
- Estat del terreny.
Vorejant la riera de Rocacorba, anirem per un camí atapeït de vegetació, i en dies humits o que hagi plogut força, pot estar enfangat o relliscós.
Molt a prop d´arribar a la cova Boratuna, hem de baixar per un tram rocós, força relliscós en dies humits.
Època de l´any recomanada.
La primavera i la tardor.
Altres observacions( patrimoni arquitectònic i natural).
Església Sant Vicenç: “Esmentada des del 822, la base de l’edifici actual és un temple romànic del segle XI, de tres naus i capçalera amb tres absis, del qual es conserva part del mur sud i els absis. Al segle XVI (1560 a la llinda) s’hi van fer importants reformes, que li donaren l’aspecte actual: es reféu la façana principal, a ponent, amb un rosetó i una porta d’estil renaixentista.” (web ajuntament).
Descripció de la ruta.
Com arribar-hi: per la carretera GIV-5313, quasi al final del poble, trobem a la dreta l´església de Sant Vicenç, on hi ha un ampli aparcament de terra.
- Canet d´Adri (00.00 hores)(00,00 qm)(alçada 247 metres).
Des del davant de l´església, anem uns metres, cap a la nostra esquerra, creuem la carretera i agafem el primer carrer que tenim al davant, que seguirem fins arribar amb la cruïlla amb el carrer Carretera Vella, girem uns metres a l´esquerra fins que trobem un plafó senyalitzador del Paratge de la Font de la Torre (0,309 qm).
Seguirem un camí de terra, en lleugera baixada, fins arribar a una zona mes emboscada, un trobem un altre plafó informatiu. Veurem l´antic molí i unes escales a la nostra dreta que fa baixada i que seguirem, vorejant la zona de gorgues, fins arribar a la font.
- Font de la Torre (00.15 hores)(00,56 qm)(alçada 220 metres).
Hem anat per un corriol, a la vora d´una barana metàl·lica, fins arribar en aquesta font. Tenim vistes a una petita zona de gorgues, on cau l´aigua, que ve de la resclosa de la riera. De la font, seguirem rectes en lleugera pujada, passant pel costat d´un petit pont, que travessa la resclosa.
Anirem ara per un corriol, emboscat entre els arbres, que envolten la riera; haurem de creuar un parell de vegades la riera, sense cap problema, i després deixarem aquest corriol, i anem per un corriol en pujada a la dreta, que enllaça amb un camí mes ample i força planer, fins que arribem a les proximitats del mas de Can Canet (1,38 qm), on a la dreta hi ha la pista d´entrada.
Seguirem per l´esquerra, fins que a l´alçada de la línia elèctrica, girem a l´esquerra per un corriol, i creuem la riera, sense cap problema. Veurem un senyal de “Camí particular Pas Privat”.
Trobem, primer un camí a l´esquerra (2,22 qm), però seguim rectes; i una mica després, un camí a la dreta (2,25 qm), per on seguirem, fins que tornem a enllaçar amb la riera, per una passera de pedres.
Anem per una zona ombrívola, on el terreny pot estar enfangat si ha plogut recentment. Trobarem dues gorgues força seguides, per un camí molt arbrat, fins que tornem a trobar una nova passera sobre la riera(3,15 qm), on ja deixarem el corriol.
Veurem una zona pedregosa, i agafem un corriol que puja fins a un prat, que anem vorejant per la nostra dreta, fins que trobem el rastre d´un camí a la dreta, que passa entremig de la vegetació del prat i ens fa enllaçar amb un camí, que seguirem a la nostra dreta (3,40 qm).
Comença a fer pujada; arribem a la vora d´un prat, que l´anem voltant, fins que trobem un corriol a la dreta que seguirem; de seguida, fa un gir sobtat a l´esquerra, i comença a fer pujada. Veurem un rètol que assenyala al coll de Palomeres.
La pujada es ferma, pel mig d´un bosc, molt atapeït de vegetació, fins que arribem al coll.
- Coll de Palomeres (1.30 hores)(4,36 qm)(alçada 422 metres).
Som en una cruïlla de camins, i anirem per l´esquerra, en pujada molt decidida inicialment, fins que arribem a una zona mes planera. Tindrem boniques vistes.
Arribem a una cruïlla de corriols (4,99 qm), on seguirem per la dreta en pujada, per una zona molt atapeïda, on cal anar en cura si anem amb pantalons curts.
- Muntanya de Velers (1.55 hores)(5,22 qm)(alçada 545 metres).
Hem trobat un senyal en un arbre, i veiem Llorà a sota nostre, amb un corriol que fa baixada, i un centenar de metres enllà, hem arribat a la part superior de la muntanya. El corriol comença a fer baixada.
Arribem a una cruïlla, a la nostra esquerra hi ha un corriol que si seguim no passa per la cova Boratuna; seguirem rectes, per una zona on la traça del corriol no sempre es clara, aquí cal portar un GPS. La baixada es fa notar, i trobarem una zona rocosa, on cal anar en compte, sobretot en dies humits, ja que pot relliscar.
Justament passada aquesta zona, arribem a la cova.
- Cova Boratuna (alçada 422 metres).
Hi podem acostar-nos a l´interior de la cova. Cal anar sempre amb certa precaució.
Seguirem pel mateix corriol per on baixàvem, on hi havia marques taronges o vermelles, fins que arribem a l´alçada d´una pista, on seguirem per l´esquerra en baixada.
Poc després una nova cruïlla, on anirem per la dreta en direcció a Canet d´Adri -per l´esquerra hi ha el corriol que havíem deixat per anar a veure la cova-. Seguirem per aquesta pista, fins arribar a una cruïlla, al collet de Miralles, on seguirem pel mig, rectes.
La pista es fa cimentada en arribar a la vora d´una finca.
- L´Estanyol (3.00 hores)(8,73 qm).
Passem a la vora de la finca, i poc després el pont de l´Estanyol, i seguirem per la carretera en pujada, fins arribar a la vora del parc de les Alzines, on veurem una zona de pícnic.
Ja tornem a estar en zona urbana i girem a l´esquerra, passant a la vora del parc, pel carrer de la Carretera Vella, fins que arribem a la cruïlla per on havíem passat al principi per anar a la font de la Torre (9,92 qm).
Només cal desfer el camí fet al principi.
- Canet d´Adri-Església Sant Vicenç (3.20 hores)(10,21 qm).
Data de la sortida.
20/10/2024.
Recursos( Webs, Wikiloc, Galeria fotografies, Cartografia/Bibliografia).
Track Wikiloc: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/ruta-165-canet-dadri-gorga-i-font-de-la-torre-riera-rocacorba-cova-boratuna-226433003
Nota: la durada i el temps entre cada punt descrit a la ruta es orientativa i es vàlid per a gent acostumada a caminar; la descripció de la ruta correspon al moment de fer-se o de la seva revisió. No garantim ni ens fem responsables de possibles canvis al traçat.
Descobriu-ne més des de Senderisme Girona
Subscribe to get the latest posts sent to your email.






